Neem de controle terug over uw wagenpark

Geschreven door -
Hebben uw werknemers elk een eigen bedrijfsauto? Of delen ze de bestelbussen onderling? Dan weet u hoe belangrijk het is om inzicht te hebben in uw wagenpark. Hoeveel er uitgegeven wordt aan brandstof en onderhoudskosten bijvoorbeeld. En daarnaast bent u bekend met het belang van een sluitende rittenregistratie. Natuurlijk vertrouwt u uw werknemers en vindt u dat het gebruik van een bedrijfsvoertuig na werktijd af en toe moet kunnen. Dus lijkt een black box vaak een drastische maatregel.

BELASTINGDIENST REGELINGEN 

Maar wat vaak vergeten wordt,  is dat u als werkgever verantwoordelijk gesteld wordt voor het gebruik van de bedrijfsvoertuigen.
Om er voor te zorgen dat dit binnen de richtlijnen gebeurt heeft de Belastingdienst hiervoor een aantal regelingen opgesteld.
Vaak komen deze regelingen neer op het niet of gelimiteerd gebruik van de bedrijfsvoertuigen voor privé doeleinden.

Door deze verantwoordelijkheid en het missen van kennis over de Belastingdienst regelingen loopt elke medewerker een risico op een hoge boete.
Deze kan al snel oplopen tot in de duizenden euro’s.
Mocht u een bedrijf hebben van meer dan 10 auto’s kan dit al snel overgaan tot in de honderdduizenden euro’s.
Dat is een schrikbarend hoog bedrag voor een aantal niet goed geregistreerde privé kilometers.
Vandaar dat de Belastingdienst ook vraagt om een gedetailleerde rittenregistratie.

Maar het handmatig bijhouden van een sluitende rittenregistratie is haast onmogelijk.
Mocht u al een elektronisch systeem hebben dan kan daar nog steeds veel tijd in gaan zitten.

DE CONTROLE TERUG NEMEN!  

Wilt u graag de controle terug over uw rittenregistratie en daarmee het risico op een boete verminderen?
Dan kan ABAX daarin een uitkomst bieden. Ons systeem is ontworpen om u het werk dat in het bijhouden van een rittenregistratie gaat, uit handen te nemen.
Het ondersteunt u in het bijhouden van de juiste wettelijke documentatie en het geeft u:

  • Een compleet overzicht over het wagenpark;
  • Controle op onrechtmatig gebruik;
  • Verminderd het risico op belastingaanslagen;
  • Controle over het aantal gereden zakelijke kilometers;
  • Kostenbesparing op uw wagenpark

Veel van onze klanten ervaren een vermindering van 20% op brandstofkosten, nadat ze zijn begonnen met ABAX.
Daarmee hebben ze hun hoge kosten weten te verminderen en de efficiëntie van hun wagenpark verbeterd.
Daarnaast geeft ons systeem u een compleet overzicht over de activiteiten van uw voertuigen binnen uw bedrijf.
En kunt er gerust op zijn dat de nodige documentatie voor de Belastingdienst automatisch geregistreerd wordt en altijd bij de hand is.

HOE KAN ABAX DAARBIJ HELPEN?  

Het ABAX Triplog systeem wordt verkocht in meer dan 7 landen binnen en buiten Europa en we hebben meer dan 10.000 klanten.
Daarmee kunt u deel uit maken van onze tienduizenden bestaande klanten.
Door te kiezen voor ABAX rittenregistratie kunt u er zeker van zijn, dat u een product krijgt dat grondig getest is en van hoogwaardig kwaliteit is.

Wilt u meer informatie? Bestel nu of neem contact met ons op voor een passende offerte.