Klantenservice

Veelgestelde vragen over de ABAX Triplog app

iOS

V: Hoe zorg ik ervoor dat de triplog alleen mijn werkritten registreert?

A: Klik op Instellingen, Tracking periode, en klik op de Werkdagen om de trackingperiode aan te geven. Ritten buiten deze tijd worden niet geregistreerd.

V: Soms worden mijn ritten niet geregistreerd. Hoe komt dit?

A: U dient de app iedere dag te openen, voorafgaand aan de eerste rit; dit zorgt ervoor dat de eerste ritregistratie start zodra de auto beweegt. U dient de app te openen binnen de tracking periode. Als u de app opent voordat de tracking periode is ingegaan, is het niet zeker dat de registratie direct van start gaat. Als u de app niet opent, wordt de registratie vertraagd of vindt helemaal niet plaats.

Leg de telefoon op een plek met goede GPS-ontvangst. De beste plek hiervoor is waarschijnlijk op het dashboard.

V: Kan ik handmatig ritten toevoegen?

A: Ja, dat kan. Klik op het Uw ritten-menu en selecteer het +icoon rechts onderin. Geef de datum in, alsmede starttijd en Van en Naar. De app berekent nu automatisch de afstand en tijd voor deze rit, hetgeen u desgewenst kunt aanpassen.

V: Hoe voeg ik extra kosten toe aan de app?

A: Klik op het Uw ritten-menu en selecteer de betreffende rit. Klik op Extra kosten en voeg de kosten (Parkeren of Ferry) toe.

V: De app gebruikt veel batterijcapaciteit als ik rijd.  Hoe komt dat?

A: Als u rijdt, zet de app het GPS-locatiesysteem op de iPhone aan. Deze staat de hele tijd aan in de tracking periode. Bij langere ritten adviseren wij u uw iPhone aan te sluiten op een USB-uitgang in uw auto.

V: Ik heb een aantal ritten in Uw ritten staan die privé zijn. Kan ik deze verwijderen?

A: Ja, u kunt deze verwijderen of aanduiden als privé, indien u de ritten in uw overzicht wilt behouden. Om een rit te verwijderen, sleept u deze helemaal van rechts naar links en klikt op OK als gevraagd wordt of u de rit wilt verwijderen. Om de rit als privé te bewaren, sleept u deze van rechts naar het midden van het scherm. Er verschijnen 3 vakjes waarmee u kunt kiezen tussen Rit type, Doel of Verwijder. Kies Rit type om aan te geven dat het een privérit betreft.

U kunt ook op de rit zelf klikken en Rit type kiezen, als u dat makkelijker vindt.

V: Ik wil een probleem melden. Hoe doe ik dat?

A: U kunt problemen direct te melden bij ABAX. Klik op het ABAX-menu, kies Over ABAX en Meld een probleem.  Omschrijf uw probleem en klik op Verwerken. Check of u tevreden bent met de tekst in de e-mail en klik dan Stuur. De klantenservice van ABAX zal uw vraag nu behandelen.

Support op afstand

TeamViewer

Om u op afstand te kunnen helpen met het oplossen van uw problemen, bieden we u support aan via Teamviewer. Volg onderstaande stappen om uzelf voor te bereiden:

  • Klik op deze link. Uw browser begint automatisch het download proces 
  • Wanneer de download voltooid is kunt u op het geïnstalleerde bestand klikken en voor de optie ‘Run’ kiezen  
  • Nadat de installatie gereed is wordt er een nieuw scherm geopend dat er als volgt uitziet 
  • Neem telefonisch contact met ons op en geef ons uw ‘Your ID’ door. Deze kunt u vinden in het automatisch geopend scherm 

Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten

ABAX Triplog en Equipment Control

Bent u uw wachtwoord voor ABAX Triplog of Equipment Control vergeten? Klik hier

In het venster dat nu geopend wordt kunt uw telefonnummer of email-adres invullen. Klik op 'wachtwoord vergeten' en u ontvangt een sms waarmee u uw wachtwoord kunt resetten. 

ABAX Worker

Bent u uw wachtwoord voor ABAX Worker vergeten? Klik hier 

In het venster dat nu geopend wordt kunt uw telefonnummer invullen. Klik op 'wachtwoord vergeten' en u ontvangt een sms waarmee u uw wachtwoord kunt resetten. 

 

Neem contact met ons op 

Gebruik het formulier om contact met ons op te nemen, we zullen u dan zo snel mogelijk (meestal binnen 1uur) beantwoorden. Laat ons weten wat de reden is van uw verzoek, zodat we deze correct kunnen afhandelen. U kunt ons natuurlijk ook rechtstreeks een e-mail sturen via helpdesk@abax.nl