Gestolen bedrijfsvoertuig terug gevonden met behulp van de ABAX Triplog

-
Tempere, Finland - Een gestolen bedrijfsvoertuig is achterhaald met behulp van de geïnstalleerde ABAX black box. Het bedrijfsvoertuig was, zoals gewoonlijk, na de werkdag op het bedrijventerrein geparkeerd, waarvan het in de nacht van zondag op maandag gestolen werd.

De eigenaar Jukka Hirvelä, van het bedrijf Pispalan Putkipojat Oy, ontdekte maandagochtend dat een van zijn bedrijfsvoertuigen miste. Na deze ontdekking instrueerde hij zijn werknemer Oskari Ahde om het missende bedrijfsvoertuig op te sporen.

‘’Het eerste wat mij te binnen schoot was om de locatie van het voertuig te checken in ons ABAX Triplog systeem.’’ aldus Oskari Ahde.

Met behulp van het ABAX systeem en de ABAX Klantenservice was het ontzettend makkelijk om het exacte tijdstip van de diefstal en de huidige locatie van het voertuig te achterhalen. Ook hielp de klantenservice van ABAX Ahde met het achterhalen van de exacte route, die het gestolen voertuig die nacht gereden had. Deze informatie is doorgespeeld naar de Finse politie, die het voertuig onderschept heeft en het heeft teruggebracht naar de rechtmatige eigenaar.

Dit is niet de eerste keer dat ABAX een helpende hand biedt in het achterhalen van een gestolen bedrijfsvoertuig. Zo is dit ook gebeurd bij het Engelse bedrijf Edmundson Electrical King’s Lynn en heeft ABAX ook geholpen in het gevecht tegen onrechtmatige verzekering claims.